بازار بادام ایران
خانه / بادام خام / قیمت بادام درختی خام

قیمت بادام درختی خام

آیا از وجود گونه های مختلف بادام درختی در ایران و جهان آگاهی دارید؟ آیا می دانید انواع مرغوب این محصول در کدام استان های کشور بیشتر تولید و ارائه می گردد؟ قیمت این محصول در بازار چگونه است؟
با توجه به منابع علمی موجود در کشور تاکنون در حدود ۲۰ گونه بادام وحشی در ایران شناسایی گردیده است. البته برخی منابع این تعداد را ۱۸ گونه بیان نموده اند، که در این ارتباط محل اختلاف بین کارشناسان امر وجود دارد.
براساس مطالعات انجام شده خاستگاه اصلی بادام در دنیا مناطق گرم و خشک جنوب غرب آسیاست و در حدود چهل گونه ارزشمند از آن نیز در اقصی نقاط جهان شناسایی گردیده است. کشور های بسیاری در سرتاسر جهان چون مراکش، لبنان، ترکیه، افغانستان، سوریه، ایران و.. به تولید و پرورش بادام پرداخته اند.
ایران نیز با توجه به اقلیم حاصلخیزی که دارد سالانه حجم مناسبی از این محصول را به بازار های جهانی ارائه می دهد. استان های مختلفی چون خراسان، آذربایجان شرقی، یزد، فارس و چهار محال و بختیاری تولید می گردد.
اصول گیاه شناسی بادام
بادام در بسیاری از منابع با نام علمی Prunus dulcis و در برخی منابع دیگر به نام Amygdalus communis معرفی گردیده است. عمر مفید این محصول در حدود پنجاه سال است. بادام دارای برگ های بیضی شکل و دمبرگی بلند است. از آغاز گلدهی تا به ثمر رسیدن میوه این درخت زمانی در حدود ۶ تا ۸ ماه مورد نیاز است.
قسمت مورد استفاده میوه بادام دانه آن است که به Kemel شهرت دارد. البته در برخی موارد شاهد Twin kemel و یا همان مغز دوقلو در این محصول هستیم که از کیفیت آن می کاهد و در بازار اقتصادی چندان مورد توجه نخواهد بود. ریشه بادام بسیار عمیق بوده و نسیت به خشکی مقاومت بالایی نشان می دهد، لذا از محصولات مناسب جهت دیم کاری به شمار می رود.
این محصول در دو نوع شیرین و تلخ و با توجه به سطح کیفی آن در قیمت های مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد های مختص به خود می باشند.
ویژگی های انواع بادام
گلبرگ های بادام شیرین به رنگ سفید و نوع تلخ آن رنگی صورتی دارند. مغز بادام شیرین بزرگتر از نوع تلخ خود است. مطابق مطالعات انجام شده عامل اصلی تلخی بادام آلکالوئیدی به نام آمیگدالین می باشد که طی فرآیند رشد این محصول منجر به شکل گیری این طعم منحصر به فرد در بادام می گردد.

*جهت خرید ، فروش و صادرات این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید*:
شرکت زرین
مدیرفروش و صادرات: 09120998358
دفتر اصفهان: 09134484172
دفتر تهران و فکس: 02128427476
آدرس اینستاگرام: @zarinbadam
آدرس سایت: www.zarinmaghz.com
ایمیل: info@zarinmaghz.com

مطلب پیشنهادی

تولید کننده بادام تازه ایرانی خام 09120774128

تولید کننده بادام تازه ایرانی خام

در کشور ما افراد زیادی هستند که تولید کننده بادام هستند. منظور ما از تولید …

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!



ارسال
تماس با ما واتساپ اینستاگرام
تماس بگیرید